torsdag 16 juli 2015

Revansch!!




Förra sommaren skulle jag cykla ner till torpet i småland. Som ni säker minns så vart det en av de varmaste somrarna på länge. Jag startade mitt i natten från Stockholm och trampade hela natten och hela dagen. Det var fruktansvärt varmt, en bit över 30 grader. När jag kom till Fårbo som ligger en bit utanför Oskarshamn så hade jag inga krafter kvar, trolig vätskebrist i kombination med uselt vägval och dålig träning. Jag skönk ihop som en misslyckad maräng på en bänk utanför Sibylla. Frugan kom och hämtade mig. Jag fick frossa och feber, det tog en bra stund innan jag återhämtade mig... Men sedan dess har jag längtat att få göra om den resan, men med lite små justeringar av både vägval och utrustning. Att cykla genom Sverige är bland det finaste man kan göra! Otroligt vackert!


Jag kommer denna gång att ta min räjser och lämna stålhojjen hemma. Cyklen är numera kittad med tempo pinnar för att undvika tryck på nerver i händer, navdynamo och en vansinnigt elegant SON Edelux II lampa. När det gäller vägvalet så kommer jag att cykla en bit in i landet eftersom vägen längs med kusten mellan Västervik och Oskarshamn är grusstig typ.  Jag sticker i natt och jag hoppas på att vara framme till middagen på fredag...


//Jensa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar