måndag 27 april 2015

Princessan på ärten och nya däck, en bra början....!

Jag har kört med många däck från Continental, och de gör fantastiska däck. Men efter att bläddrat i diverse cykelporrtiningar och surfat på nätet kände jag att det var dax att prova något nytt. Jag klickade hem ett par Japanska däck Grand Bois Green Cerf 28mm. Nördigare än så blir det inte. Jag krängde på dom nu i helgen och tog en premiärtur nu på morgonen till jobbet.

Grand Bois Green Cerf 28mm


Jag har velat hitta något med mer komfort. Jag har testat olika varianter 23, 25 och 28 millimeter. Det senaste däcket som jag har på pendlar hojen är ett par Gator Hardshell 32 mm. De är de första däcken som jag faktiskt känner skillnad på komforten eftersom de är så pass mycket större. På andra forum har jag läst om folk som absolut känner skillnad, det är sååååååå mycket mer komfort med 25mm!! Hur man lyckas att känna skillnad mellan 23 och 25 med 7 bars tryck eller mer..är för mig ett mysterium. Möjligtvis skulle prinsessan på ärten känna skillnad... men inte jag!

MEN!!! När jag satte mig på hojen i morse så kändes det inte som vanligt. Däcken var helt suveräna, vilken komfort! Jag skulle beskriva det som att cykla på en yoga-matta, så mjukt och varje vibration från asfalten absorberades på något magiskt sätt av däcken, fråga mig inte hur... Nu återstår det att se hur de står emot punkor, jag får återkomma med en utvärdering efter ett längre test.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar