söndag 13 december 2015

Gubben i lådan...

Tittut!

Det var ett tag sedan... vad har hänt sedan sist. Inte jätte mycket. September flöt på, oktober gick av bara farten. Åkte på en segdragen förkylning som tog evigheter att bli av med. Jag var på benen i slutet av oktober. Det har varit mycket på jobbet och jag har inte haft tid att cykla. I november började det ljusna på cykelfronten, dock inte utomhus...mörkt och jävligt! Jag har sedan november kört en 15-30 mil i veckan enbart till och från jobbet. Har även spenderat lite tid nere i källaren och kört dödsfyror. Det har varit grymt härligt! I övrigt så har jag bytt frisör och gått ner några kilo, allt för att toppa mig inför säsongen. Premiären blir den 2:a Januari då Randonneur Stockholm arrangerar Tour de Öetzi, 20 milare, lilla mälarvarvet. Förra året var en riktig höjdare med snöstorm och riktigt busväder! Vi får hoppas att vi har samma tur med vädret i år!

Nedåtgående... Käkar mindre, nyttigare och tränar mer. Jag ska under 80 kg är tanken, det har jag inte varit sedan 2001 då jag back-packade i Thailand och levde på ris och vatten i 3 månader.

Igår luftade jag räjsern, kändes lite märkligt att vara ute och köra lvg i december. Det blev visserligen lite onödigt spännande mot slutet av rundan då temperaturen sjönk hastigt och vattnet på vägbanan blev till svart-is. Jag överlevde dock rundan som tur var.. Over and out!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar