tisdag 19 maj 2015

60 mil - är du inte klok människa!


På nationaldagshelgen är planen att köra Täby 600, dvs 600 km cykling. 60 mil är definitivt utanför min komfortzon. Jag har som mest cyklat dryga 40... 20 mil till innebär ett antal timmar till i sadeln. Det är med lite skräckblandad förtjusning som jag ser fram emot detta. Nästa fråga är om jag ska köra allt i ett svep eller om jag ska stanna och sova? Jag kommer att satsa att köra i ett svep! Det kommer att innebära 24 timmar i sadeln typ. Tur att man har sköna brallor och sadel. Det som blir lite komplicerat är de sista 15 milen som kommer att ske under natten då allt är stängt, så jag måste bunkra vätska och energi innan allt stänger. Men det ordnar sig! 

Detta är den sista delen i en hel brevet serie och jag kan därefter titulera mig "super randonneur", vilket är årets mål, sug på den ni!! 

I tisdags var det PBP träff med klubben och de försökte övertala mig att köra i år...nja, det är 120 mil och kräver den del logistik. Det får bli om 4 år, när jag fyllt 40! 

2 kommentarer:

  1. Visst är det nervigt innan de långa loppen, men sen kommer det gå galant. Och om det inte gör det har man snart glömt hur illa det var:) Ser fram emot rapport.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är rätt tjurskallig av mig så det brukar lösa sig, det vet jag.. Rapport kommer :-)

      Radera