söndag 3 maj 2015

Sammanfattning av helgen

Helgen började på bästa sätt! Ett gäng kompisar dök över och firade Valborg. Men framåt 20 tiden så kände jag att magen inte var helt i form... mycket riktigt, några timmar senare låg jag dubbelvikt över toastolen och hulkade. Maginfluensa, typ... Fredagen blev en lugn historia. Framåt kvällen fick jag i mig lite käk. När jag vaknade på lördagen så var allt som vanligt. Gött! Det skulle ju cyklas på Söndag!

12 glada sillar


Det blev en behaglig sväng med Ride of Hope gänget som jag ska köra vätternrundan med. Vi samlades i Bålsta för att testa Vårblotets bana. Banan går från Bålsta-Bro-Skokolster-Fitja och tillbaka till Bålsta. Bitvis är det en fin bana och bitvis är det mindre fin bana...eländig asfalt och bitvis ganska tung trafikerad väg. Men det finns partier som är sagolikt fina att glida igenom! Vädret var kanon, lite kyligt dock. Men det hindrade inte vår internationelle cyklist från Storbritannien att köra i korta shorts och kort tröja, han drog även ner dragkedjan en bit på tröjan för att inte bli överhettad. Solen gick dock i moln och han såg lite stelfrusen ut mot slutet :-)


Efter några timmar rullade vi in genom Bålstad igen och vi avslutade det hela med en rejäl fika på Åbergs museum.

Ahhh!! Jag glömde en sak.... mina nya Grand Bois däck!! Vilka underbara däck! Jag njöt varenda meter! Passade perfekt på dagens runda med lite halvrasslig asfalt.

https://www.strava.com/activities/297237733


//Jensa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar