måndag 1 juni 2015

Grand Bois Green Cerf 28 mm - status



Här kommer en liten kort uppdatering av status på mina Grand Bois Green Cerf. Jag monterade däcken den 26:e April i år med lätta butylslangar. Jag har sedan dess rullat 1151 km. Efter 910 km fick jag en punktering. Det var en liten sten/glasbit som hade ätit sig i däcket. Gummit som däcket är tillverkat av är mjukt och jag skulle tro att det är något mer känsligt för glas etc. på grund av detta. Glasbiten hade troligtvis suttit i däcket en stund. Den undre bilden är bakdäcket, som man kan se så är däcket något slitet. Troligtvis har däcket många mil kvar!! Jag har ökat trycket i däcken till det av tillverkaren rekommenderade trycket 7.4 BAR. Vi får se om det blir någon skillnad.
När det  gäller köregenskaperna så är däcken grymma! De är otroligt komfortabla och rullar fantastiskt fint, betydligt bättre än mina tidigare däck från Continental. De sväljer varje ojämnhet på ett fantastiskt sätt vilket bidrar till bra rull och otrolig komfort. Än så länge skulle jag välja Grand Bois alla dagar veckan eftersom dess köregenskaper är fantastiska! To be continued!
Framdäck efter 1151 km (6 BAR)


Bakdäck efter 1151 km (6 BAR)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar