måndag 1 juni 2015

Helgen som var...blåsig och blöt!



I helgen arrangerades Vårblotet av Bålsta CK. Det är en 104 km lång bana runt Bålsta - Bro - Skokloster - Hjälsta. Jag körde med Ride of Hope gänget. Det var en riktig blåsig historia. Första 10 km hade vi sida - mot men när vi svängde mot Skokloster i Bro fick vi världens medvind. Vi fullkomligen blåste bort till Skokloster. När vi sedan vände tillbaka mot Varpsund så fick vi vinden rakt i fejset, vi stod i princip helt stilla kände det som.Så höll vi på typ hela rundan, medvind, motvind, medvind motvind.. Vi slapp i varje fall det apokalyptiska regnandet som vi hade i Lördags! Jag Internetcyklade och följde några Randonneurer på happymtb.org som hade bestämt sig för att cykla Södertälje 600, hatten av..! Nästa helg är det min tur, hoppas på bra väder!

Helgens höjdpunkt blev leveransen av den nya klubbrtöjorna, vilken grym tröja. Jag har än så länge inte cyklat i den men jag har diskat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar